سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

این‌طور به نظر می‌رسد که برای کسب سهمیه المپیک و رسیدن به مدال‌های رنگارنگ، باید همه زندگی را تعطیل کرد و تنها به ورزش و تمرین‌های طاقت‌فرسا پرداخت.

المپیک

همشهری آنلاین: سیدسروش طباطبایی‌پور: اما لااقل با بررسی روش زندگی برخی از المپین‌های امسال پاریس، می‌توان به این جمع‌بندی رسید که در کنار ورزش، می‌توان به دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای دیگر هم رسید؛ حتی اگر این فعالیت‌ها

هیچ ربطی به ورزش هم نداشته باشد.

بیش‌تر بخوانید:

مبارزه برابر محدودیت! | ورزشکار آمریکایی چطور از یک معلولیت عبور کرده و در المپیک حاضر شده؟

در این‌جا نگاهی می‌اندازیم به زندگی برخی ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، که در کنار ورزش، به فعالیت‌های حرفه‌ای دیگری هم می‌پردازند.

سریع‌ترین مرد جهان، ‌خواننده و کفاش!

مسابقات دو ۱۰۰ متر المپیک، طرفداران پر و پاقرص خود را دارد؛ به‌خصوص که قهرمان امسال آن، تنها با ۵ هزارم ثانیه برتری، نفر دوم را پشت سر گذاشت. اما جالب است بدانید «نوا لایلز»، سریع‌ترین مرد جهان، خواننده‌ شناخته‌شده‌ای هم هست. همچنین او در این روزها، علاقه خود را به حضور در صنعت تولید کفش کتانی اعلام کرده.

المپیکی‌های شاغل | وقتی ورزش کافی نیست

هنرمند سوارکار

«پِدِر فردریکسون»، یکی از پرچم داران تیم المپیک سوئد و یکی از سوارکاران مشهور این کشور است. او تحصیلات خود را در دهه ۹۰ میلادی، در زمینه گرافیک دنبال کرد و در طول این سال‌ها، آثار گرافیکی بدیعی از خود به‌جای گذاشت. یکی از آثار ماندگار او، طراحی لوگوی فدراسیون سوارکاری کشورش است.

المپیکی‌های شاغل | وقتی ورزش کافی نیست

قایقران آتش‌نشان

«آلیسا بول» حداقل تجربه سه المپیک را در مسابقات قایقرانی دارد؛ اما مهم‌تر از آن، او یک آتش‌نشان فداکار است. او در جایی به وجه مشترک قایقرانی و آتشنشانی اشاره می‌کند و می‌گوید که کار گروهی در هر دو این دو، به چشم می‌آید و تو نمی‌توانی بدون همکاری با دیگران، در این دو فعالیت، موفق شوی.

المپیکی‌های شاغل | وقتی ورزش کافی نیست

آشپز دوچرخه‌سوار!

دوچرخه‌سواری بی‌ام‌ایکس آزاد، همان دوچرخه‌سواری در فضای آزاد، همراه با حرکت‌های نمایشی است. «شارلوت ورتینگتون» شرکت‌کننده بریتانیایی این رشته، یک آشپر هم هست. این آشپز حرفه‌ای، در المپیک توکیو هم در این رشته شرکت کرد و مدال طلا گرفت.

المپیکی‌های شاغل | وقتی ورزش کافی نیست

بسکتبالیست هسته‌ای

یک دانشمند هسته‌ای هم در میان ورزشکاران المپیک امسال حضور داشت؛ «کنیون باری»، بسکتبالیست تیم سه نفره آمریکا که مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشگاه فلوریدا در رشته مهندسی هسته‌ای گرفته. او این مدت را مرخصی گرفته و حالا که المپیک پایان یافت، به کار فوق سری‌اش باز خواهد گشت.

المپیکی‌های شاغل | وقتی ورزش کافی نیست

سرباز مردم

رضا علیپور، قهرمان سنگنوردی کشورمان، در المپیک امسال شگفتی آفرید. او با وجودی که تنها با چند صدم ثانیه اختلاف، مدال را از دست داد و چهارم شد، اما حتی رقبایش هم در مقابلش، تعظیم کردند. مثلا ساموئل واتسون از ایالات متحده و آخرین رقیب او در المپیک، او را قهرمان دوران کودکی خود خواند. علیپور هم به‌غیر از ورزش، به‌طور افتخاری، آتش‌نشان است و به‌قول خودش در یکی از پست‌های شبکه‌های اجتماعی، سرباز مردم!

المپیکی‌های شاغل | وقتی ورزش کافی نیست

کد خبر 874099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha